Sunday, July 14, 2013

Aku Ni Isteri Dia- PROLOG

Posted by Mommymam at 11:06 PM
Prolog

Aku merenung wajah mulus bayi comel ku. Sangat comel macam aku, ceh wahhh, perasan! Ya, bayi memang sangat comel,kan. Siapa nak sangkal, ye tak? Bila aku renung dan tenung, aku teringat bagaimana lah aku boleh kahwin dengan bapak budak comel ni kan? Suami aku lah kan, siapa lagi. Hehehe...Tanpa ku sangka, tanpa ku duga. Ini suami aku.

Aku mengeluh kecil. Aku teringat kembali kisah percintaan aku dan suami ku suatu masa dulu. Perghh! Macam cerita ala-ala Romeo & Juliet pula. Tak ada maknanya, tapi dugaannya macam teruk jugak lah. Kalau difikirkan semula, macam tak jadi kahwin aku ni. Kalau difikirkan jauh lagi semula, memang aku tak nak bercinta lagi dah, apatah lagi kahwin kan. Iyalah, sebelum aku jumpa bapak kepada anak aku ni. Aku dah jumpa lelaki - lelaki yang dah tak guna jadi lelaki sepatutnya. Sepatutnya jadi peti ais ke, mangkuk tandas ke, kan. Hendak dipadankan dengan perangai dan sikap diorang tu.

Aku tersenyum. Hai, ini lah rahsia Allah dan kerja Allah. Semuanya kita tak tahu. Apa yang kita tahu, kita hanya merancang dan yang tentukan adalah Allah. Sebab, Dia Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya. Betullah, aku yang terbaik untuk suami aku dan suamiku yang terbaik untuk aku.

Hah, dah masuk dah laki aku dalam bilik ni. Kejap lagi dia datang lah dekat dengan aku ni. Lepas tu, dia tanya, " Sayang buat apa tu?". Dah tentu sah aku baring menghadap anak dia ni. Eh, anak aku jugak.

"Sayang buat apa tu?" Hah, betulkan sangkaan aku. Sebab tu lah, Allah kata aku ni isteri dia. Sambil aku betulkan kain aku ni, " Sayang tengah makan lah."

"Hah? Sayang makan apa?" sambil suami aku duduk sebelah bayi kami yang sedang nyenyak tidur.

"Sayang makan hati." jawab aku selamba.

"Aik, makan hati kenapa?" suami ku tersenyum melihat muka aku yang dah mula buat muka 50 sen. Hehehe...

"Dah tahu kita tengok anak, lagi mau tanya kita buat apa."

"Yelah, honey tengok isteri honey tersenyum sorang-sorang pandang anak, sebab tu lah honey tanya macam tu," balas suami ku sambil memperbetulkan kedudukannya berhampiran dengan anak.

Tersenyum sekejap aku. Oh, aku senyum ke tadi? Sengih kot tadi. Hehehe..." Dah lah, honey tolong jaga anak kejap ye. Sayang nak sambung tulis cerita Full House ni." balas ku sambil tergelak kecil.

Suami aku gelakkan saja. Boleh dia gelakkan aku. Sabar je lah. Sebab dia tahu, aku ni isteri dia. Ada - ada saja perangai.

0 comments on "Aku Ni Isteri Dia- PROLOG"

Post a Comment

Semua Readers Novel Deheartygurl yang dikasihi...sila lah komen ye...

 

DeHearty Gurl Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal