Tuesday, August 20, 2013

Aku Ni Isteri Dia! - Bab 2

Posted by Mommymam at 3:59 AM

Bab 2

Jam waktu sekarang ni, menunjukkan sudahpun  8.30 malam. Cha masih tak juga sampai. Janji, lepas maghrib. Tapi sekarang, bukan lepas maghrib lagi dah. Ni lepas Isyak dah. Stress aku tunggu minah ni. Ah, mungkin dia ada hal agaknya. Tapi, baik aku call la dia. Aku bangun dari katil, nak capai telefon bimbit yang ada atas meja study aku tu. Eh, berbunyi pula. Mesti Cha yang call ni. Macam tau - tau je aku nak telefon. Bila aku tengok je nama di skrin telefon aku, Jangan Jawab. Terus berdegup kencang jantung aku. Bukan kencang sebab jatuh cinta, tapi kencang sebab marah dan dendam yang tak lepas. Aku benci. Benci jantan ni!

Aku biarkan saja telefon tu berbunyi. Aku campakkan jauh sikit telefon bimbit ku atas katil. Soalan yang sama berulangkali bermain dalam otak fikiran aku bila makhluk ni telefon aku. Nak jawab atau tak? Itu je soalan yang muncul. Aku sakit hati dan aku tak nak jawab sebab aku benci. Sakit hati, marah yang tak hilang - hilang. Ah, memekak la.

"Kenapa tak dijawab panggilan telefon tu?" entah bila masa mama terjegul muka dia depan pintu bilik aku. Aku terkaku sekejap. Nak jawab apa ni? Fikir,fikir.

"Orang gila. Salah nombor, tapi gatal." itu je jawapan yang aku boleh fikir saat ni. Menggelabah aku dibuatnya. Bukan apa, mama tak boleh tau jantan ni masih menghubungi aku. Kalau tak, sakit jantung dia, naik darah tinggi dia. Mana tidaknya, mama tahu kisah aku dan dia. Dari saat aku beritahu mama yang aku bercinta dengan lelaki ni, mama dah tak suka dah. Apatah lagi, bila mama dapat tahu apa yang lelaki ni dah buat pada anak dara dia ni kan.

" Ohhh...hmm, jangan layan orang tak kenal. Bahaya. Mana kawan kau sorang ni Qistina? Kata nak datang sini." soal mama.

Huh, lega hati. Nasib baik tak tanya lebih lanjut.
"Entah lah ma. Ada hal agaknya. Kalau dia tak datang, selalunya dia beritahu Qis. Sampai sekarang tak ada call Qis pun, maknanya dia datang lah tu. Cuma lambat je." jawab aku sambil meng'control' perasaan marah dan gelabah. Ada eh, perkataan meng'control'? Mengawallah mangkuk. SPM Bahasa Melayu dapat berapa ni? Hehehe.

"Hah, yela. Mama nak masuk tidur ni, penat sangatlah mama kerja hari ni. Mama tidur dulu lah. Pintu jangan lupa kunci bila Cha da sampai sini nanti." arah mama sebelum dia berlalu pergi masuk ke biliknya. Aku mengiyakan saja.

Mana Cha ni? Aku stress ni, nak mengadu. Lambat pula dia datang minah ni. Telefon berdering lagi. Aku lihat nama yang tertera di skrin. Arghhh! Makhluk yang sama lagi!  Nak apa dia ni tak sudah-sudah telefon aku?  Buat aku marah je la dia ni. Tak faham lagi ke, aku dah tak nak dia. Aku benci.

Berhenti sudah deringan panggilan telefon dari dia. Tapi, hanya beberapa saat je. Eh, bunyi lagi. Aku dah tak tahan lagi. Aku kena setelkan jugak apa masalah makhluk jantan ni. Lalu aku jawab.

"Hello!" suara aku tegas dan garang.

"Hello, assalamualaikum ayang." suara dari jauh kedengaran.Ishhh, meluatnya aku. Benci. Penipu!

" Nak apa?" salamnya aku tak jawab. Jawab dalam hati je. Stress dengar suara dia yang hipokrit ni.

"Ayang sihat?"Tanya dia pendek.

"Hmm...nak apa sebenarnya telefon saya ni?" Aku cuba mengawal perasaan marah aku. Turun naik nafas aku mengawal nafsu amarah ni.

" Ayang kenapa tak nak jawab panggilan abang selama ni? Baru hari ni nak jawab panggilan abang. Panggil 'abang' pun tak nak dah..."katanya seolah - olah tiada apa yang berlaku selama ni.

"Untuk apa panggilan tu? Ayang? Perempuan lain pun panggilan yang sama kan? Dah lah. Saya dah tak kuasa nak layan pura-pura awak ni. Saya dengan awak dah tak ada apa da. Awak yang minta hubungan kita tamat. Dan sekarang, awak yang tanya kenapa itu dan ini?" Balas aku geram. Sakit hati dengan cara dia yang semacam tak bersalah tu.

"Yelah, memang lah abang yang minta kita putuskan hubungan kita. Tapi, abang masih cintakan ayang lagi. Abang dah insaf dah. Abang tak buat pun lagi."

"Hei! Bahasa apa yang awak pakai ni hah? Cinta apa kejadahnya kalau dah bercinta bersayang sayang dengan perempuan lain? Awak gila ke, awak tak faham bahasa?" Semakin tinggi nada suara aku. Sakit hati cakap dengan manusia macam ni. Ada perempuan lain, boleh lagi nak kata masih cintakan kita lagi. Itu semua bullshit!

"Ayang...kalau ayang tak percaya. Ayang tanyalah housemate abang, abang dah tinggalkan perempuan tu. Abang nak ayang jugak...ayang je yang faham abang." pujuknya lagi untuk meyakinkan aku.

Wah,dia ingat aku buta lagi macam dulu. Dia ingat, aku bodoh lagi macam dulu. Boleh termakan janji -janji manis dia, kata - kata manis dia lagi. Bo - layan lah!

"Sudah-sudahlah Encik Razman. Saya dah tak larat dah nak dengar ayat manis awak tu. Saya nak tanya awak satu perkara lah, tapi awak kena jawab dengan jujur. Boleh?"

"Boleh. Apa dia ayang?" Dengan pantas dia menjawab. Orang nak memujuk, boleh kan saja. 

" Kenapa awak minta putus dulu sebenarnya? Jangan beritahu saya awak ada masalah lagi. Saya nak jawapan yang sebenar-benarnya dari hati awak." tegas aku.

"Hmm...abang sebenarnya sunyi masa Ayang tinggalkan abang pergi Umrah dulu. Masa tu abang buntu, abang ada masalah kewangan. Kebetulan, masa tu kawan lama abang selalu contact abang. Sebab tu, abang terus terjatuh hati dengan dia. Tapi ayang...percayalah, abang tetap cintakan ayang..."

Aku mendengar jawapan jujur dia tu. Makin turun naik nafas aku. Sejuk kaki tangan aku mendengar dengan baik pengakuan dia. Lelaki tak guna, pergi Umrah hanya dua minggu tu pun dia dah rasa sunyi. Macam ni nak dijadikan sebagai laki aku? Tak mungkin. Makin benci aku dibuatnya.

" Saya nak tanya lagi. Apa yang awak cari sebenarnya? Kalau dulu, awak pernah kata saya lah perempuan idaman awak, tapi awak boleh jatuh cinta lagi dengan perempuan lain. Apa awak nak sebenarnya?"

"Hmm...abang nak cari yang 'perfect'." jawabnya pendek.

Buk! Terus menikam jantung mendengar jawapan ikhlas dia tu. Nak yang 'perfect'? Seriusly, aku terus benci. Menyampah. Naik angin terus aku dibuatnya.

"Okay. Kalau macam tu lah. Im not a perfect girl. Im not perfect for you even for anybody. Sorry. Sampai sini saja hubungan kita. Bye!" Talian telefon terus aku matikan. Sakit hati aku dengar.

Telefon bimbit aku berdering lagi. Aku biarkan saja. Amarah aku membara. Bodoh! Apa dia fikir hah? Dia ingat, dalam dunia ni ada manusia yang sempurna ke? Dia tak belajar agama ke? Yang sempurna itu Allah, bukan makhluk macam kita ni. Eeiii, bodohnya dia. Sakit hati aku ni lah. Lelaki macam ni, jangan lah nak dibuat laki. Memang confirm dia cari bini lain, selagi dia tak jumpa yang 'perfect'.

"Woi...kenapa tak jawab telefon tu?" Tetiba Cha muncul di pintu bilik aku. Entah macam mana dia boleh masuk rumah aku ni. Ahh, tu belakang kiralah.

" Cha, kau jawab telefon tu. Beritahu kat jantan tu, jangan telefon - telefon aku lagi. Aku benci! "Aku terus mengarahkan pada Cha. Cha terperanjat, lalu terus dia mencapai telefon bimbit aku di atas katil dan menjawab panggilan tersebut.

" Dah lah. Kau jangan telefon- telefon lagi Qistina. Korangkan dah putus. Kau jugak yang nak. Dah lah, ye. Assalamualaikum..."dengan pantas Cha mematikan talian telefon. Lalu Cha terus duduk disebelah aku.

" Apa dah jadi ni beb? Kau jawab ke panggilan telefon dia tadi? Dia cakap apa?"Soal Cha yang tak sabar nak tahu apa yang terjadi hingga membuatkan aku naik angin semonsun tadi.

"Ada ke dia kata dia nak yang perfect? Ada ke? Memang patutlah dia ada perempuan lain. Nak yang sempurna rupanya. Eiii, sakit hati akulah!" Aku menjawab soalan Cha penuh dengan emosi. Benci membara aku pada kaum lelaki.

"Kejap, kejap. Aku tak faham. Cuba kau tenang. Cerita dengan aku satu persatu. Apa yang sempurna - sempurna ni? Kes apa?"Soal Cha yang tak faham dengan apa yang berlaku.

Aku memperbetulkan kedudukan aku di atas katil. Aku tarik nafas dalam - dalam. Aku cuba tenangkan diri aku yang sangat marah dan benci pada lelaki bernama Razman. Cha hanya memerhatikan gerak geri aku. Dia faham sangat perangai aku yang mana sangat marah, memang macam ni gaya aku. Aku diamkan diri sebentar. Jauh termenung. Dengan pantas, fikiran aku teringat kenangan saat Razman putuskan hubungan kami selepas aku pulang dari Umrah. Aku terus teringat kembali, saat Razman terkantoi dengan aku tentang perempuan simpanan dia. Aku terus teringat, 'message-message' di antara dia dan perempuan tu dalam telefon bimbit dia. Dengan pantas, aku teringat ayat - ayat hubungan intim mereka. Argghhh! Aku benci.


***Bersambung***


0 comments on "Aku Ni Isteri Dia! - Bab 2"

Post a Comment

Semua Readers Novel Deheartygurl yang dikasihi...sila lah komen ye...

 

DeHearty Gurl Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal